22 czerwca 2017 r. Politechnika Łódzka objęła patronatem nowotworzoną od września 2017 r. klasę politechniczną w II Liceum Ogólnokształcącym im. Janusza Korczaka w Wieluniu. Sygnatariuszami porozumienia byli: prorektor ds. kształcenia PŁ prof. Grzegorz Bąk oraz dyrektor II LO Renata Tatara.
Współpraca uczelni i szkoły polega na pomocy uczniom w realizacji projektów dydaktycznych i naukowych. Uczniowie klasy, którzy realizują rozszerzony program matematyki, fizyki, chemii bądź informatyki, są zapraszani do udziału w wybranych zajęciach wykładowych i laboratoryjnych prowadzonych na Politechnice Łódzkiej. Z kolei pracownicy naukowo-dydaktyczni PŁ prowadzą zajęcia z uczniami ze szczególnym akcentem na przedmioty doświadczalne. Cenna jest wymiana doświadczeń między pracownikami Politechniki Łódzkiej a nauczycielami naszej szkoły oraz podejmowanie wspólnych inicjatyw i projektów edukacyjnych – mówi Renata Tatara – dyrektor wieluńskiego Korczaka – a także udostępnianie uczniom laboratoriów dydaktycznych Politechniki Łódzkiej w celu realizacji wybranych zajęć dydaktycznych. Celem podejmowanych działań jest również popularyzacja nauki oraz angażowanie młodzieży szkolnej w projekty Studenckich Kół Naukowych.
Jednym z pierwszych zadań w ramach współpracy uczelni ze szkołą jest tygodniowy wyjazd 30 – osobowej grupy uczniów szkoły na początku nowego roku szkolnego we wrześniu na uczelnię na tydzień czasu celem udziału młodzieży w pierwszych zajęciach i zdobywania wiedzy w laboratoriach PŁ. Opiekunami wyjazdu są pan Marcin Kowalczyk i Grzegorz Spodzieja. Nauczyciele Ci będą prowadzić zajęcia odpowiednio matematyki i fizyki w nowotworzonej klasie politechnicznej, a wcześniej stworzyli programy autorskie „ Z Matematyką w Przyszłość” i „ Z Fizyką w Przyszłość”. Treści programów z matematyki i fizyki już na etapie ich tworzenia konsultowane były z pracownikami uczelni. Istotnym elementem w klasie politechnicznej będą zajęcia z rysunku technicznego prowadzone w klasie już od początku września 2017 r. Dzięki treściom programowym zawartym do realizacji na lekcjach matematyki, fizyki lub chemii i rysunku technicznego, a także informatyki młodzież tej klasy będzie dobrze przygotowana do podjęcia nauki na kierunkach ścisłych co pozwoli jej na lepszy start na uczelniach politechnicznych. Już dzisiaj mogę powiedzieć o dużym zainteresowaniu gimnazjalistów podjęciem nauki w tej klasie, co cieszy z uwagi na fakt dużych perspektyw pracy po ukończeniu studiów w zakresie przedmiotów ścisłych.